domingo, 14 de octubre de 2007

Conte contat (espectacles)

Quan les aus parlaven, es distingia el Corb, mon pare,
Pel seu enginy en contar històries,
En la seva condició d’ocell, en veia moltes de coses a distància...
Jo, com a Filla del Corb, sempre m’he sentit atreta per històries que
fan viatjar en el temps i ens transporten a indrets desconeguts de la nostra mitologia. Allà on s’amaguen els misteris...Allò que diu molt més
que el mateix llenguatge de les paraules.
Vaig néixer amb la llengua llarga i bellugadissa, i com a Filla de Corb, no me´n puc estar de Contar contes. De portar al bec alfabets que dibuixen les imatges, m’alimento de fets llegendaris i de mots que es perden sinó passen de boca a orella.
La qüestió rau en arribar al cor de les paraules: donar vida allò que es conte, només així podem arribar a l’ànima de qui escolta.
Un bon narrador és un actor. Acciona tot un seguit d’emocions que dobleguen les agulles dels rellotges i traspassen les muralles del temps.
Mentre la humanitat sigui humana, haurem d’alimentar el ventre i l’imaginari...

Conte contat.............
Vaig començar a explicar contes ara fa un quart de segle perquè tot i ser filla del corb, vaig néixer sense ales i són les coses ben contades les que donen ales als pensaments i ens fan lliures.

No hay comentarios: